Tutkimukset toisensa jälkeen osoittavat, että ihmiset tekevät ostopäätöksensä perustuen suurimmaksi osaksi tunteisiin, kuin järkeen
Yritykset, jotka positiivisesti herättelevät asiakkaiden tunteita (ilo, riemu, innostus, toivo jne.) palkitaan asiakasuskollisuudella.
Lisäksi osa näistä asiakkaista tulee heidän innokkaimmista sanansaattajistaan.
Listaan menestyneitä yrityksiä, jotka ovat loistavia herättämään asiakkaissaan tunteita kuuluvat mm Apple, Zappos, Johnson and Johnson, Ritz Carlton ja Disney.
Nämä yritykset ovat hyvin menestyneitä, koska he tarjoavat uskomattoman hyviä tuotteita ja palvelua, joka todella saa asiakkaat tyytyväisiksi.
Asiat, joita voit tehdä herätelläksesi asiakkaissasi tunteita
Huolimatta siitä, mikä toimialasi on, voit itse asiassa tehdä paljon, saadaksesi asiakkaissasi aikaiseksi positiivisia tunteita. Ensimmäiseksi, keskity asioihin, jotka vaikuttavat asiakkaisiisi. Nämä sisältävät tuotteet, palvelun, palautusoikeudet, liikkeen sisustuksen ja siistiyden jne.
Kysy itseltäsi, mitä voisit tehdä (minimikustannuksin) parantaaksesi asiakkaan ostokokemusta. Joskus pienetkin asiat, joita sinä teet, voivat tuoda suuren ilon jonkun toisen päivään
Eli, jos haluat idioottivarman tavan herättää positiivisia tunteita asiakkaissasi, niin harkitse lahjojen antamista!
Miksi lahjojen antaminen on paras tapa herättää positiivisia tunteita
Kaikki ihmiset rakastavat lahjojen saamista, riippumatta tilaisuudesta. Lahjat saavat meidät tuntemaan itsemme tärkeiksi, ja ne antavat meille positiivisia tunteita. Ajattele hetkeä, jolloin avasit ensimmäisen syntymäpäivälahjasi, tai joululahjan. Muistatko sen jännityksen, jota tunsit, kun revit lahjapaperia auki? Mikäpä voisikaan ilahduttaa saajaa enemmän, kuin yllätyslahja!
Ilahduttamisen lisäksi ajatus lahjan antamisen takana antaa yrityksellesi nostetta enemmän kuin mitkään mainos- tai markkinointikampanjat. Yrityksesi saa nauttia uudelleen palaavista asiakkaista, kasvaneesta uskollisuudesta asiakkaiden keskuudessa sekä positiivisesta palautteesta.
Siksi lahjojen antamisen asiakkallesi pitäisi olla tärkeä osa yrityksesi markkinointia
Asiat joita harkita antaessasi lahjoja asiakkaillesi
Kun annat lahjoja asiakkaillesi, harkitse seuraavaa:
Lahjaideoita asiakkaillesi
Lahjat, joista asiakkaasi ilahtuvat ovat mm. lahjakorit, viini, elokuvaliput, lahjakortit läheiseen kylpylään tai ravintolaan.
Yksi hyvä lahjaidea on myös USB-muistitikku!
Mikä tekee USB -muistitikuista erinomaisen lahjan
Tänä digitaalisena aikakautena, USB –muistitikut ovat suosittuja kuluttajien keskuudessa, sillä ne ovat käytännöllisiä tallennuspaikkoja valokuville, videoille ja muille digitaalisille.
USB –muistitikkuja on saatavilla useissa eri malleissa ja muistikapasiteeteissa. Lisäksi voit kustomoida niitä painatuksilla tai kaivertamalla niihin logosi ja yrityksesi yhteystiedot.
Koska USB-muistituotteilla on pitkä käyttöikä(kestävät 10 vuotta tai kauemmin), brändisi saa toistuvaa näkyvyyttä pitkäksi aikaa eteen päin.
Eli, antamalla Logoilla varustetut USB-muistikut asiakkaillesi, ei ole ainoastaan hyvä ele itsessään, vaan se on myös hyväksi brändisi näkyvyydelle.
Ole hyvä, ja jaa kokemuksesi
Onko yrityksesi tehnyt viimeaikoina jotain ilahduttaakseen asiakkaitaan? Ole hyvä ja kommentoi alapuolelle!