Oletko B2B markkinoija, jolla on vaikeuksia löytää tasokkaita, potentiaalisia asiakkaita? Alta löydät 5 metodia, joilla voit toteuttaa potentiaalisten asiakkaiden hankintaa ja kääntämistä asiakkaiksesi:
(1) Tuota korkeatasoista materiaalia josta on hyötyä
Käytännöllisen ja hyödyllisen sisällön jakaminen on yksi parhaimmista tavoista kääntää potentiaalisia asiakkaita asiakkaiksesi. Sinun tulisi tehdä tausta työtä ja selvittää, mitä ongelmia tai kysymyksiä kohdeyleisölläsi on ja mitä he haluavat oppia.
Voit sitten tuottaa tarvitsemasi materiaalin näistä kysymyksistä ja ongelmista, joita kohdeyleisölläsi on ja näin tarjota apuasi ja näkemyksiäsi näihin asioihin. On tärkeää, ettette ylimainosta tuotteitanne tai yritystänne. Sen sijaan sisällön tulee olla sivistävä ja informatiivinen.
Sisältö voi olla seuraavassa muodossa:
(2) Hanki potentiaalisia asiakkaita hakukonemainonnalla
Hakukoneiden, kuten Googlen suosiosta johtuen yhä useammat ihmiset luottavat hakukoneisiin etsiessään tietoa ja informaatiota tuotteista ja palveluista.
Niinpä onkin äärettömän tärkeää, että yrityksesti on löydettävissä hakukoneen, kuten Googlen avulla. Itse asiassa Google hakupalvelussa mainostaminen antaakin sinulle nopeimman mahdollisuuden hankkia potentiaalisia asiakkaita.
On kaksi tapaa saada näkyvyyttä Googlen hakuverkostossa -Organic ja Pay per Click Ads. Organic -mainostaminen on ilmaista, kun taas Pay per Click Ads perustuu maksuun per klikkaus. Alapuolella vasemman puoleiset hakutulokset (sinisessä taulukossa) ovat ilmaisen (Organic) listauksen tuloksia. Listaukset oikealla ylhäällä (Punaisissa taulukoissa) ovat maksu per mainoksen klikkaus -listauksia.
Jos hakukonemarkkinointi on sinulle uutta, sinun kannattaa palkata ekspertti neuvomaan sinua.
(3) Messut ovat hyvä tapa tavata kohdeyleisöä Shows are Great for Connecting with Target Audience
Messuilla oleminen on erittäin hyvä tapa saada näkyvyyttä kohdeyleisösi keskuudessa.
Useimmat messuilla kävijät ovat potentiaalisia asiakkaita ja ovat etsimässä messuilta parempia ratkaisuja yrityksensä tehokkuuden parantamiseksi tai yleisten ongelmien ratkaisemiseksi.
Messut ovat kuitenkin kalliit. Saadaksesi eniten hyötyä messusijoituksestasi, seuraa näitä messumarkkinointi vinkkejä:
(4) Luo verkostkoja potentiaalisiin asiakkaisiisi sosiaalisen median ja foorumien avulla
Yhä useammat ihmiset käyttävät internettiä ja voit löytää potentiaalisia asiakkaita useista sosiaalisista verkostoista, blogeista ja foorumeilta.
(5) Hanki tietoisuutta ja julkisuutta PR:llä
Tietoisuuden hankkiminen tuotteillesi, palveluillesi tai yrityksellesi on äärimmäisen tärkeää potentiaalisten asiakkaiden kääntämisessä asiakkaiksi. Hyödyntämällä oikeat PR kanavat voit nopeasti rakentaa tunnettavuutta yrityksellesi. Tässä muutama eri tapa hyödyntää PR:ää:
Ole hyvä ja jaa vinkkisi, kuinka kääntää potentiaalisia asiakkaita asiakkaiksi
Oletko ollut menestyksekäs asiakashankinnassa jollain muulla tavoin? Ole hyvä ja jaa kokemuksesi kommentoimalla alapuolelle!